Vanaf 4 februari 2022 mogen we weer dagelijks kijken en luisteren naar de spannende sportwedstrijden tijdens de 24ste editie van de Olympische Winterspelen in Beijing. Miljoenen mensen stemmen dan af op de tv- en radiozenders van de NPO. Is jouw merk daarbij?

Met de Winterspelen heb je een miljoenenpubliek binnen handbereik! Zo kreeg maar liefst 80% van de Nederlandse bevolking iets mee van de vorige Olympische Winterspelen in Pyeongchang. Dat staat gelijk aan 12,6 miljoen mensen. En wist je dat de reclameblokken rondom de Olympische Winterspelen bijna 4 keer meer worden bekeken dan normaal? En dat de Spelen in 2018 meer jonge kijkers trekken dan anders? Dit betekent volop kans om een grote én brede doelgroep te bereiken.

HOOGTEPUNT OP het ijs

Het is alom bekend dat schaatsen tijdens de Olympische Spelen een favoriet is onder Nederlanders. Het hoogtepunt van de Olympische Winterspelen in Pyeongchang in 2018 was de zenuwslopende rit van Sven Kramer op de 10 kilometer. Hoewel het tijdsverschil toen zo’n 8 uur was, keek een indrukwekkend aantal van 3,3 miljoen mensen live mee.

En goed nieuws: er zal komende Spelen geen overlap zijn tussen schaats- en shorttrackwedstrijden. Dit betekent meer mogelijkheden om jouw merk in de spotlights te zetten bij het grote publiek.

Naast de live uitzendingen, zijn ook de welbekende studioprogramma’s rondom de Winterspelen populair. Zo trok NOS Studio Sportwinter gemiddeld zo’n 1,3 miljoen kijkers per dag. Ook dit zijn mooie momenten om jouw doelgroep te bereiken.

Dagelijks twee keer primetime

Evenals in Pyeongchang in 2018 is er de komende Winterspelen een tijdsverschil, van ongeveer 6 uur. Dit biedt kansen voor merken: tijdens de Spelen wordt er overdag namelijk zo’n 5 keer meer naar NPO 1 gekeken. Deze gigantische piek in overdag is net zo hoog als de piek 's avonds, in primetime. Kortom: tijdens de Winterspelen is er twee keer primetime op één dag! 

op tv en radio

Niet alleen op tv is er veel aandacht voor de Olympische Winterspelen. NPO Radio 1 is dé sportzender, ook tijdens de Olympische Spelen. Wist je dat 25% van de NPO Radio 1 luisteraars de zender spontaan associeert met sport?1 De zender is dus niet zomaar sterk verbonden met sport. Op NPO Radio 1 wordt gedurende de Spelen dan ook live verslag gedaan van alle grote wedstrijden.  Ook in de maand februari kan je dus niet om deze sportzender heen. Heb je interesse in inzet op radio? Lees dan onze whitepaper: Groeien met radioreclame en bekijk ons voorbeeldpakket hieronder!

1 Deze inzichten komen uit het Zenderperceptie onderzoek, in 2021 uitgevoerd door Markteffect en Ster. 

Naar de whitepaper

Inkoopopties televisie

  INDEX DOELGROEP VOORWAARDEN

OS SCHAATSEN

95 25-67

- Indeling rondom schaatsprogrammering

- Minimaal 5 campagnedagen en 10 GRP's 

- Ster deelt in

- Spreiding o.b.v. best effort

OS DAY & NIGHT TIME

85

- Minimaal 5 campagnedagen en 5 GRP's

- Ster deelt in 00.00-18.00 uur

- Spreiding o.b.v. best effort

VOORBEELDPAKKETTEN Televisie

  VOORBEELD 1 VOORBEELD 2 VOORWAARDEN
Budget €30.000,- €50.000,- Logisch Aandeel bij Ster? Dan krijg je nog eens 8% korting over de bovengenoemde prijs.
Doelgroep 25-67 25-67  
Periode 4 t/m 20 februari 2022 4 t/m 20 februari 2022  
Zender NPO 1 NPO 1  
Aantal GRP's 77,1 128,6 * o.b.v. het OS Day & Night Time pakket, marktindex 85
GCF 2,2 3 * o.b.v. 30 seconden
Netto bereik 34,6% 42,4% * Bereikcijfers zijn o.b.v. de Olympische Winterspelen in 2018
Absoluut bereik 3.356.210 4.114.256  

Radio

VOORBEELDPAKKET Radio

  VOORBEELD 1 VOORWAARDEN
Budget €6.750,- Logisch Aandeel bij Ster? Dan krijg je nog eens 8% korting over de bovengenoemde prijs.
Doelgroep 25-67  
Periode 4 t/m 20 februari 2022  
Zender NPO Radio 1 Maandag t/m zondag
Aantal GRP's 80 * o.b.v. 4 spots per dag rondom RadiOlympia
GCF 5,7 * o.b.v. 20 seconden
Netto bereik 14,1% * Bereikcijfers zijn o.b.v. de Olympische Winterspelen in 2018
Absoluut bereik 1.408.011  

Knallen tijdens de Winterspelen van 2022?

Wil jij, net als de sporters in Team NL, knallen tijdens de Olympische Winterspelen van 2022 of wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem contact met ons op.